REKLAMA
Znaleziono 4580 wyników
Fabryka Stadler Converter Białystokinwestycja
Pokaż inwestycję
Fabryka Stadler Converter Białystok
Białystok, płk. Czesława Hake 11
inwestycja
Pokaż inwestycję
[Wrocław] Hotel "Dijo"
Wrocław, Fabryczna
[wielkopolskie] „Tarnowskie Termy” koło Poznaniaartykuł
Pokaż artykuł
[wielkopolskie] „Tarnowskie Termy” koło Poznania
W 2013 roku w Tarnowie Podgórnym koło Poznania ma się rozpocząć budowa aquaparku geotermalnego. Obie...
Niemiecka firma Dr. Schneider po raz kolejny inwestuje w Radomierzu pod Jelenią Górąartykuł
Pokaż artykuł
Niemiecka firma Dr. Schneider po raz kolejny inwestuje w Radomierzu pod Jelenią Górą
Kolejna inwestycja niemieckiej firmy Dr. Schneider w zakład produkcyjny z branży automotive, który u...
Dalszy regres w polskiej energetyce, rok 2023 podsumowuje ekspert BCCartykuł
Pokaż artykuł
Dalszy regres w polskiej energetyce, rok 2023 podsumowuje ekspert BCC
W ostanim roku niestety nie odnotowaliśmy fundamentalnych zmian, o których można byłoby powiedzieć, że istotnie przyspieszą polską transformację energetyczną. Wręcz przeciwnie, zanotowano regres. Liczymy na to, że skuteczna transformacja energetyczna stanie się jednym z priorytetów dla rządu wyłonionego po wyborach 15 października w Polsce.
Grupa ORLEN przeznaczy 3,5 mld zł na program modernizacji sieci dystrybucji energiiartykuł
Pokaż artykuł
Grupa ORLEN przeznaczy 3,5 mld zł na program modernizacji sieci dystrybucji energii
Grupa ORLEN wdroży strategiczny program inwestycyjny w zakresie sieci dystrybucji energii, zwiększając bezpieczeństwo i efektywność dostaw energii elektrycznej na obszarze północnej i środkowej Polski. Finansowanie programu zapewni Europejski Bank Inwestycyjny, który przyznał ORLEN 3,5 miliarda złotych na strategiczny rozwój sieci, w tym przyłącza dla OZE, modernizację i inwestycję w inteligentną sieć.
Bank Ochrony Środowiska wspiera proekologiczne inwestycje Polenergiiartykuł
Pokaż artykuł
Bank Ochrony Środowiska wspiera proekologiczne inwestycje Polenergii
Polski bank, działający na rynku finansowym od 1991 roku – Bank Ochrony Środowiska (BOŚ), objął zielone obligacje Polenergii w kwocie 90 mln zł. Grupa Polenergia jest największą polską prywatną grupą energetyczną i liderem na rynku wytwórców energii ze źródeł odnawialnych (OZE). Środki pochodzące z obligacji mają zostać wykorzystane m.in. na finansowanie rozwoju morskiej energetyki wiatrowej.
Zielona energia się marnuje. Polska sieć energetyczna pilnie potrzebuje modernizacji i zmian w prawieartykuł
Pokaż artykuł
Zielona energia się marnuje. Polska sieć energetyczna pilnie potrzebuje modernizacji i zmian w prawie
Koszt modernizacji europejskich sieci energetycznych do 2030 roku może wynieść nawet 584 mld euro, według danych Komisji Europejskiej. Będzie ona wymagała też wiele czasu, którego mamy coraz mniej. Już teraz zielona energia nie zawsze może być w pełni wykorzystana, ponieważ infrastruktura sieciowa w Polsce nie radzi sobie z jej nadwyżką. Jak wskazują eksperci firmy Eaton, dopóki infrastruktura nie zostanie zmodernizowana, w stabilizowaniu sieci mogą pomóc magazyny energii i UPS-y. Aby takie urządzenia mogły być wykorzystywane na szeroką skalę, pilnie potrzebne są jednak regulacje prawne.
Niemal 500 mld zł. Tyle wartych jest 300 największych inwestycji energetyczno-przemysłowych w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Niemal 500 mld zł. Tyle wartych jest 300 największych inwestycji energetyczno-przemysłowych w Polsce
Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis zatytułowanego „Budownictwo energetyczno-przemysłowe w Polsce 2025-2030”, aktualna wartość 300 realizowanych i planowanych największych inwestycji energetyczno-przemysłowych to 495 mld zł.
Trwa budowa przystanku kolejowego Łódź Śródmieście – jednego z trzech tunelowych [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Trwa budowa przystanku kolejowego Łódź Śródmieście – jednego z trzech tunelowych [ZDJĘCIA]
Łódź Śródmieście to jeden z trzech przystanków, które ułatwią komunikację dzięki nowemu połączeniu między stacjami Łódź Fabryczna a Żabieniec i Kaliska. Budowane są ściany przystanku. Równocześnie postępują prace na przystankach Polesie i Koziny. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. z udziałem środków unijnych POIiŚ zwiększy rolę kolei w komunikacji aglomeracyjnej i dalekobieżnej.
Budowa tunelu średnicowego w Łodzi z waloryzacją i większym wsparciem finansowym [FILMY+ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Budowa tunelu średnicowego w Łodzi z waloryzacją i większym wsparciem finansowym [FILMY+ZDJĘCIA]
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły ponad 80 mln zł na waloryzacje i wypłatę kosztów ogólnych związanych z budową podziemnego połączenia kolejowego Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec. Zwaloryzowana wartość kontraktu zapewnia kontynuację inwestycji. Zabezpieczone zostały środki na wzmocnienia gruntów pod kamienicami. Inwestycja za ponad 1,8 mld zł netto wspófinansowana z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Rozpoczął się następny etap budowy podziemnego tunelu kolejowego w Łodziartykuł
Pokaż artykuł
Rozpoczął się następny etap budowy podziemnego tunelu kolejowego w Łodzi
Rozpoczęła się realizacja kolejnego etapu wielkiej inwestycji kolejowej w Łodzi, budowy podziemnego tunelu średnicowego. Mniejsza maszyna TBM Faustyna rozpoczęła drążenie trzeciego jednotorowego tunelu z komory startowej przy ul. Żniwnej do przystanku Koziny. Aglomeracja łódzka zyska nowe połączenia dalekobieżne, regionalne i aglomeracyjne oraz lepszą komunikację w mieście. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ok. 1,9 mld zł netto w 85% współfinansowana z POIiŚ.
W Łodzi powstaje podziemny tunel kolejowy z nowymi przystankami: Śródmieście, Polesie i Koziny [FILMY + ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
W Łodzi powstaje podziemny tunel kolejowy z nowymi przystankami: Śródmieście, Polesie i Koziny [FILMY + ZDJĘCIA]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
W Łodzi powstaje podziemny tunel kolejowy z nowymi przystankami: Śródmieście, Polesie i Koziny [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
W Łodzi powstaje podziemny tunel kolejowy z nowymi przystankami: Śródmieście, Polesie i Koziny [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
Pod Łodzią trwa budowa tunelu średnicowego, który połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Pod Łodzią trwa budowa tunelu średnicowego, który połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
MPWiK S.A. we Wrocławiufirma
Pokaż firmę
MPWiK S.A. we Wrocławiu
UL. Na Grobli 19
Na start trzeciego tunelu jednotorowego w Łodzi – przenoszenie TBM nad torami [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Na start trzeciego tunelu jednotorowego w Łodzi – przenoszenie TBM nad torami [ZDJĘCIA]
Budowa podziemnego połączenia Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec weszła w kolejny etap. Od 19 stycznia mniejsza maszyna TBM jest przenoszona nad torami linii Łódź – Łowicz do komory przy ul. Żniwnej, skąd rozpocznie drążenie trzeciego tunelu jednotorowego. Inwestycja otworzy aglomerację łódzką na nowe połączenia dalekobieżne, regionalne i aglomeracyjne. Przedsięwzięcie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ponad 1,8 mld zł netto jest współfinansowane z POIiŚ.
Półmetek drążenia trzeciego tunelu kolejowego między Żabieńcem a Kozinami w Łodziartykuł
Pokaż artykuł
Półmetek drążenia trzeciego tunelu kolejowego między Żabieńcem a Kozinami w Łodzi
Mniejsza maszyna TBM Faustyna wydrążyła już połowę trzeciego jednotorowego tunelu, który połączy stację Łódź Żabieniec z przystankiem Koziny. Na przystankach Koziny, Polesie i Śródmieście kontynuowane są roboty podziemne. Inwestycja otworzy aglomerację łódzką na nowe połączenia dalekobieżne, regionalne i podmiejskie. Przedsięwzięcie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ok. 2 mld zł jest współfinansowane z FEnIKS.
Inwestycja Hocan Estateinwestycja
Pokaż inwestycję
Inwestycja Hocan Estate
Łódź, Śródmieście, Składowa 12
Polskiej Organizacji Wojskowej 17inwestycja
Pokaż inwestycję
Polskiej Organizacji Wojskowej 17
Łódź, Śródmieście, Polskiej Organizacji Wojskowej 17
REKLAMA